8 Single Secret's

Untuk menjadi single yang berkualiti, lapan rahsia terlarang nie you all patut hindari daripada melakukannya.


Define Style
Biarpun tidak mempunyai BF, penampilan tetap you all kena jaga.Kesihatan dan kecantikan diri hendaklah bergerak seiringan. Ketikahang out bersama kengkawan, pastikan you all tampil kemas denganstyle tersendiri. Siapa tahu bakal bertemu dengan boyz idaman. Siapa yang lebih beruntung, kalau bukan diri you all, kan? Heheh…

Getting The Balance Life
Single tak bererti you all patut menyendiri dan meluangkan masa untuk diri sendiri saja. Ada ketikanya you all patut menghabiskan masa bersama keluarga tersayang dan juga kengkawan. Barulah boleh dikatakan single yang pandai menghabiskan masa.

Anti-Sosial
Tahulah diri you all tu single, tapi janganlah hanya berkawan dengan kengkawan yang single jer walaupun senasib. You all patut luaskan lagi pergaulan dengan ramai orang yang mempunyai latar belakang berbeza daripada you all. Barulah hubungan tersebut boleh berkembang lebih luas dan fikiran you all pun pasti menjadi lebih terbuka.

Tempat Meluah Rasa
Jika kawan tengah bermasalah dengan BF, janganah you all dengan rela hati ‘menadah’ telinga untuk mendengarnya. Ada eloknya you allmengelak kerana perkara sebegini sedikit-sebanyak akan menggangu fikiran you all untuk ber‘couple’ nanti. Malahan, mungkin juga membuatkan you all semakin beremosi untuk tidak bercinta, tambahan pula setelah melihat mereka bertengkar. Padahal pertengkaran itu adalah sebahagian daripada proses sesebuah perhubungan.

Negative Thinking
Setiap permulaan pastilah mempunyai pengakhiran.Biarpun hubungan you all dengan ex-BF sudah berakhir, itu tidak bermakna ‘soulmate’ tidak wujud dalam hidup. Tenang seketika, dan cuba fikirkan masih ada ‘seseorang’ yang menunggu dan sanggup berkorban apa saja buat you all. Jadi, mulakan langkah untuk mencarinya!

Sayangi Diri Sendiri
Single cukup sinonim dengan kesunyian. Betul ke? Tu you all sendiri yang patut tentukan. Sama ada you all ingin terus berada dalam kesepian atau bertukar corak hidup kepada gurlz yang mempunyai pelbagai kegiatan yang berfaedah dan bersosial secara sihat bersama kengkawan.

Terima Kerana Terpaksa
Disebabkan takut memegang ‘title’ single terlalu lama, maka you allputuskan untuk mempunyai BF tanpa mengenal latar belakang si dia secara mendalam. Eee… bahaya tu! Jika mahukan soulmate yang sentiasa menenangkan hati you all, ambilkan seberapa lama masa untuk mencarinya. Kuncinya luaskan pergaulan sesama kengkawan.

Ada Apa Pada Rupa Paras ?
Siwon, Kim Bum, Zac Efron, Justin Bieber termasuk dalam senaraiboyz idaman you all? Jika ya, memang sah, sampai bila-bila pun you all takkan mempunyai BF. Jangan menilai seseorang dari penampilan dan rupa parasnya. Yang penting adalah hatinya. Berilah sedikit waktu untuk you all saling mengenali antara satu sama lain. Siapa tahu keperibadiannya tak kurang hebat seperti aktor-aktor Korea ataupun Hollywood tu? Heheh…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan